Καιρός ήταν, αφού γνωρίσαμε το νέο Audi TT να δούμε και τις ανοιχτές εκδόσεις του Roadster. Με μείον δυο θέσεις και με την οροφή να είναι πλέον υφασμάτινη και να ανεβοκατεβαίνει σε 10 δευτερόλεπτα με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, τα νέα TT και TTS Roadster, είναι μπουκιά και συγχώριο!

Ο σκελετός της οροφής έχει κατασκευαστεί από μαγνήσιο, αλουμίνιο, χάλυβα και πλαστικό! Όλα αυτά έχουν επιφέρει μια μείωση του βάρους κατά 3 κιλά (συνολικά ζυγίζει 39 κιλά) σε σχέση με την προκάτοχο σειρά. Άλλη μια αναβάθμιση αφορά τον χώρο αποσκευών που πλέον είναι στα 280 λίτρα – 50 λίτρα μεγαλύτερος από τα προηγούμενα TT Roadster.
Οι συγκρίσεις συνεχίζονται και στις διαστάσεις του αμαξώματος όπου τα νέα Roadster είναι κατά 21 χιλ. κοντύτερα (μήκος 4,177 μ.), κατά 10 χιλ. στενότερα (πλάτος 1,832 μ.) και κατά 3 χιλ. χαμηλότερα (ύψος 1,355 μ.). Παρόλα αυτά, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 37 χιλ.
Στον τομέα των κινητήρων θα υπάρχουν τρεις δίλιτροι κινητήρες Turbo (δυο βενζίνης κι ένας diesel). Ηβασική έκδοση βενζίνης ξεκινά με 230 ίππους και 370 Nm ροπής για να περάσει στην έκδοση TTS στους 310 ίππους και στα 380 Nm ροπής. Η τελευταία πραγματοποιεί τα 0-100 σε 4,9’’ και φθάνει σε τελική τα 250 χλμ./ώρα μέσω ηλεκτρονικού περιοριστή.

Η έκδοση turbo diesel αποδίδει 184 ίππους και ροπή 380 Nm. Εδώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 περιορίζονται στα 114 γρ./χλμ.
Βεβαίως, η κορυφαία έκδοση TTS Roadster προσφέρεται με τετρακίνηση ενώ η απλή έκδοση TT Roadster διατίθεται με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και προεραιτικά με τετρακίνηση. Η έκδοση diesel είναι μόνο μπροσθιοκίνητη.
Τέλος, τα προσφερόμενα κιβώτια είναι είτε ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων είτε ένα αυτόματο S tronic επίσης έξι σχέσεων με διπλό συμπλέκτη.
Στην Γερμανική αγορά το νέο Audi TT Roadster θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο με αρχική τιμή στα 37.900 ευρώγια την έκδοση βενζίνης των 230 ίππων. Η κορυφαία έκδοση TTS Roadster θα κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου έτους, με αδιευκρίνηστη τιμή προς το παρόν.

Πρεμιέρα στη Γενεύη έχει ήδη κάνει η 3η κατά σειρά γενιά του Audi TT, που ναι μεν έχει διατηρήσει τη γνωστή του φόρμα αλλά έχει αποκτήσει πιο δυναμικό στυλ, χάρη στο πιο χαμηλό καπό του, τη singleframe μάσκα με τιςπιο έντονες γωνίες και τους στενούς προβολείς της τεχνολογίας Matrix.


Έτσι είναι πιο όμορφο από ποτέ, ενώ σε ότι αφορά τις διαστάσεις του όχι μόνο δεν μεγάλωσε αλλά είναι και 20 χιλιοστά πιο μικρό (συνολικά 4,18 μέτρα) σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Παράλληλα είναι και λίγο πιο στενό (κατά 8 χιλιοστά, στα 1.832) ενώ το ύψος του (1.353 μέτρα) έχει παραμείνει το ίδιο.
Από την άλλη το μεγαλύτερο μεταξόνιο (+37 χιλιοστά, στα 2.505) έχει βελτιώσει τους χώρους στο εσωτερικόκαι κυρίως στις +2 πίσω θέσεις και έχει βοηθήσει στο να μεγαλώσει το πορτμπαγκάζ στα 306 λίτρα (+13). Παράλληλα οι μηχανικοί της Audi εκμεταλλεύθηκαν πλήρως τις δυνατότητες του πλαισίου MQB, υιοθέτησαν κι εδώ την υβριδική δομή –χάλυβας και αλουμίνιο σε καπό, οροφή, πόρτες, φτερά, ουρά- του προηγούμενου μοντέλου και μείωσαν το βάρος κατά περίπου 50 κιλά. Έτσι η βασική προσθιοκίνητη έκδοση ζυγίζει από1.230 κιλά.
Για την ώρα η Audi έχει ανακοινώσει 3 τετρακύλινδρες εκδόσεις 2.000 κυβικών σε συνδυασμό με δύο κιβώτια. Πρόκειται για τον 2.0 TFSI με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητή βύθιση των βαλβίδων που στο προσθιοκίνητο TT αποδίδει 230 ίππους και 370 Nm, ενώ στο τετρακίνητο TTS (χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά) η απόδοση αυξάνεται στους 310 ίππους και τα 380 Nm. Στo τελευταίο το 0-100 έρχεται σε μόλις 4,7 δεύτερα και η τελική περιορίζεται στα 250.
To TT diesel εξοπλίζεται με έναν 2.0 TDI νέας γενιάς (με common rail στα 2.000 bar) που αποδίδει 184 ίππους και 380 Nm, καταναλώνει μόλις 4,2 λίτρα πετρελαίου και εκπέμπει μόνο 110 γραμμάρια CO2 –εξαιρετικές τιμές για σπορ μοντέλο- ενώ κινεί τους εμπρός τροχούς. Τα κιβώτια είναι χειροκίνητα 6 σχέσεων ή αυτόματa διπλού συμπλέκτη S-Τronic, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις υπάρχει τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, μεταβλητής σχέσης ηλεκτρομηχανική κρεμαγιέρα και μαγνητοροϊκής τεχνολογίας ενεργά αμορτισέρ.